Algemene voorwaarden

Alle rechtsverhoudingen tussen Kind, eenmanszaak, KBO/BTW-nummer BE 1014.230.119, RPR Aalter, en met maatschappelijke zetel te Sint-Gerolflaan 9b, 9880 Aalter, België (verder ‘Emma’), en de klant worden beheerst door onderstaande algemene voorwaarden. U kan Emma steeds bereiken via het e-mailadres s.emmatje@gmail.com of bellen op het nummer +32475334966 in geval van verdere vragen.

Privacy.

In verband met privacy geeft de klant Emma toestemming om de gegevens op te nemen in het klantenbestand. Emma doet haar best om deze zo goed mogelijk te beschermen. Hierbij wordt ook verwezen naar het privacy policy, die via de homepage van www.tinyandtidy.be kan worden geconsulteerd en die deel uitmaakt van deze algemene voorwaarden.

Auteursrecht ed.

Emma behoudt het auteursrecht en andere intellectuele eigendomsrechten op documenten die door haar opgemaakt zijn en alle andere materialen - ook als de klant hiervoor betaald heeft. De klant mag de documenten wel gebruiken en bekijken om resultaten te halen, maar mag het niet openbaar maken aan derden of door hen laten gebruiken.

Emma heeft het recht om doorgestuurde en opgemaakte bestanden te delen voor algemene informatie of voor publicatie, zonder vermelding van de naam van de klant en zonder een vergoeding verschuldigd te zijn.

 

Wijzigingen algemene voorwaarden.

Wijzigingen aan deze algemene voorwaarden zijn toegestaan op elk moment. Deze algemene voorwaarden werden voor het laatste op 12 februari 2025 geüpdatet. Op lopende overeenkomsten blijven evenwel de voorwaarden gelden die van toepassing waren op het ogenblik van de totstandkoming van de overeenkomst, tenzij anders overeengekomen.

 

Overeenkomsten bij de verschillende trajecten.

In geval van een traject worden deze algemene voorwaarden aan de klant overhandigd bij opmaak van de offerte en deze zijn deel van de offerte.  

 

Prijsbepaling. 

Emma start een traject van Kind meestal met een intakegesprek. Dit is aan een vast tarief in euro zoals vermeld in de offerte/website. Deze prijs is inclusief BTW. Na een intake, bij goedkeuring, zal Emma overgaan tot het maken van een plan van aanpak. Hierin zit ook een schatting van het aantal sessies. Dit is een schatting, waarbij de sessies na het intakegesprek vergoed worden in een uurprijs. Dit behoudt de klant en Emma van geschillen. Indien een sessie korter is, is dit in het voordeel van de klant, indien de sessie langer is is dit in het voordeel van Emma. Deze prijzen staan ook allemaal in de offerte/website.

Een offerte heeft een geldigheidsduur van gemiddeld 30 dagen. Deze omvat de opdrachten, met een uitsluiting van extra werk als dit nog door de klant gevraagd wordt (door elke reden). Bijvoorbeeld uitgebreid poetsen en zwaar hef- en tilwerk behoort niet tot het takenpakket van Emma.

Totstandkoming overeenkomst. 

Een overeenkomst van Kind komt tot stand na (a) een intakegesprek, en (b) dan een schriftelijke aanvaarding van de offerte door de klant én (c) de ontvangst van het betaalde voorschot (indien van toepassing). Eventuele verlengingen/aanvullingen/wijzigingen van de opdracht zijn pas geldig na aanvaarding door Emma. De klant is niet verplicht om van in het begin in te tekenen op de door Emma voorgestelde sessies zoals in het plan van aanpak. De klant kan intekenen op één enkele sessie en per sessie verlengen. Ter verduidelijking, deze algemene voorwaarden en afspraken gemaakt in het plan van aanpak/offerte blijven van toepassing op iedere verlenging, aanvulling of wijziging.

Een opdracht is goed tot stand gekomen als na 7 (zeven) kalenderdagen na uitvoering geen schriftelijke bemerkingen zijn gekomen. Dit wil zeggen dat de klant Emma correct zal betalen.

 

Annulatieregeling.

Emma zal het reeds betaalde voorschot steeds terugbetalen in geval van annulatie door Emma bijvoorbeeld door ziekte, autopech of slechte weersomstandigheden. Emma kan ook vragen om de afspraak te verplaatsen naar een andere datum.

Emma begrijpt dat er onvoorziene omstandigheden kunnen zijn waardoor de klant een gemaakte afspraak wenst te annuleren. Bij annulering tot zeven (7) kalenderdagen voor het geplande intakegesprek of de geplande sessie, moet de klant  alsnog 10% van de prijs van de sessie(s) betalen. Bij annulering in de laatste zeven (7) kalenderdagen voor het geplande intakegesprek of de geplande sessie, moet de volledige prijs betaald worden. Indien Emma al verschillende kosten (bv. aankoop materiaal) zou gemaakt hebben of reeds verbintenissen zou hebben aangegaan met derde partijen, dienen deze kosten steeds integraal vergoed te worden. Ook kan Emma een hogere vergoeding vragen in het uitzonderlijke geval haar schade hoger zou zijn.

 ​

Betalingen.

De facturen van Emma worden gevraagd betaald te worden zoals vermeld op de factuur.
De tarieven zijn in EURO (incl BTW) en exclusief andere bijkomende kosten, zoals vervoerskosten of kosten voor het huren (al dan niet bij derden) of aankopen van materialen. Kosten van vervoer en parkeerplaats zijn steeds voor de klant. Emma mag een voorschot vragen voor ze de overeenkomst uitvoert. En mag ook de opdracht in fases uitvoeren en per uitgewerkte fase factureren.

De facturen van Emma zijn betaalbaar binnen de dertig (30) kalenderdagen na de factuurdatum en uiterlijk voor de volgende sessie. Facturen kunnen enkel schriftelijk worden geprotesteerd bij aangetekend schrijven binnen de zeven (7) kalenderdagen na factuurdatum en met vermelding van de factuurdatum, factuurnummer en gedetailleerde motivering. Indien Emma geen (tijdige) betwisting bereikt binnen voorvermelde periode, wordt de factuur aanvaard door de klant.

 

Voor elke factuur die geheel of gedeeltelijk niet is betaald op de vervaldag wordt van rechtswege, zonder ingebrekestelling, een nalatigheidsintrest aangerekend overeenkomstig de wettelijke rentevoet. Het verschuldigde bedrag wordt bovendien verhoogd met alle inningskosten van Emma verbonden aan de invordering van de schuld.

Opschorting/ontbinding.

Emma en de klant hebben beiden uitdrukkelijk het recht de overeenkomst, op elk ogenblik, zonder rechterlijke tussenkomst, zonder opzeggingstermijn of schadevergoeding op te schorten of te ontbinden in de volgende gevallen:

- schending door de klant of Emma van de verplichtingen vermeld in onderhavige algemene voorwaarden en/of de offerte;

- ingevolge faillissement, onbekwaamverklaring, minnelijke of gerechtelijke ontbinding, staking van betaling, voorlopig bewind, collectieve schuldenregeling, alsook ingevolge ieder ander feit wijzende op de insolvabiliteit van de klant of Emma.

De opschorting/ontbinding op basis van voorgaande gronden zal schriftelijk door Emma dan wel de klant worden medegedeeld. De opschorting/ontbinding brengt de opeisbaarheid mee van alle facturen, zelfs indien deze nog niet vervallen zijn en alsook alle toegestane betalingsvoorwaarden vervallen.

Overeenkomsten tussen Emma en de klant komen automatisch te vervallen in geval van overlijden van Emma dan wel de klant.

 

Aansprakelijkheid.

Emma verbindt zich er toe zich zo professioneel als mogelijk te gedragen in het uitvoeren van haar opdracht. Toch kan het steeds voorvallen dat het eens misgaat. De aansprakelijkheid van Emma is te allen tijde beperkt tot twee (2) keer de gefactureerde bedragen inclusief BTW.

In sommige gevallen is het Emma evenwel niet toegestaan de voormelde beperking in te roepen, met name in geval van:

  • een fout gepleegd met bedrieglijk opzet of met het oogmerk om te schaden;

  • fout met overlijden of lichamelijk letsel tot gevolg. 

Emma sluit de aansprakelijkheid voor de schade die een gevolg is van haar eigen schuld of degene die de opdracht voor haar uitvoert, daarmee niet uit. Indirecte schade dient Emma evenwel nooit te vergoeden (schade door derden).

Beeldmateriaal.

Tijdens een opdracht kunnen foto’s, video’s (op)genomen worden, deze mag Emma gebruiken voor promotionele doeleinden zoals op haar website of social media. Dit akkoord is automatisch door de aanvaarding van de algemene voorwaarden, en kan op elk moment worden ingetrokken tot 7 dagen na uitvoering van de opdracht.

Overmacht.

Alle elementen die, buiten de wil van Emma en/of de klant, op het moment van het afsluiten van de overeenkomst onvoorzienbaar waren en onvermijdbaar zijn (binnen redelijkheid), en die de uitvoering van de opdracht door Emma en/of de klant onmogelijk maken, zoals maar niet beperkt tot ziekte (met doktersbewijs), elektronische panne, natuurelementen, brand, oorlog zullen beschouwd worden als overmacht. Emma/de klant kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vertragingen of gebreken in de uitvoering indien dit te wijten is aan voorvernoemde omstandigheden buiten zijn of haar wil/controle. Overmacht geeft Emma en de klant wel het recht om de opdracht te herzien/ te schorsen en in geval van blijvende overmacht de ontbinding van de overeenkomst te vragen en dit op schriftelijk verzoek.

 

Splitsbaarheid.

De eventuele nietigheid van een of meerdere van de bepalingen van deze algemene voorwaarden doet geen afbreuk aan de toepasselijkheid van alle andere clausules. In geval van nietigheid van een of meerdere bepalingen, zullen de klant en Emma, in de mate van het mogelijke volgens hun overtuiging, onderhandelen om de nietige bepaling(en) te vervangen door (een) equivalente bepaling(en) die beantwoord(t)(en) aan de algemene geest van deze algemene bepalingen.

 

Toepasselijke recht en rechtbank.

Het Belgische recht is van toepassing op de overeenkomst tussen Emma en de klant. Alle geschillen worden bij voorkeur in der minne geregeld. Indien dit onmogelijk blijkt, behoren alle geschillen voortvloeiende uit deze algemene voorwaarden, alsook uit iedere andere overeenkomst tussen Emma en de klant tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbank van het arrondissement waar Emma haar maatschappelijke zetel heeft.

Ontdek het volledige aanbod

Ontdek het volledige aanbod

Terug een overzicht krijgen over wat ik aanbied?

Let's go

Kom in contact

Get in touch

Heb je vragen?

Wil je samenwerken?

Twijfel niet en contacteer me!